مرز سيران‌بند بانه به عنوان مرز مجاز زميني تعيين شد
نوشته شده توسط : سوران زندی
مرز سيران‌بند بانه به عنوان مرز مجاز زميني تعيين شد
جام جم آنلاين: هيات وزيران در راستاي مبارزه با قاچاق كالا و گسترش صادرات و واردات و تأمين اشتغال بيشتر استان، با تعيين مرز سيران بند بانه در استان كردستان به عنوان مرز مجاز زميني موافقت كرد.

به گزارش جام‌جم آنلاين به نقل از پايگاه اطلاع رساني دولت، هيات وزيران در جلسه‌اي كه در استان كردستان تـشكيل شد بنا به پيشنهاد وزارت كشور و با هدف ارتقاي تجارت خارجي كشور و به ‎ويژه استان كردستان، با تعيين مرز سيران بند بانه در استان كردستان به عنوان مرز مجاز زميني موافقت كرد.

بر اين اساس، ورود به كشور و خروج از آن با گذرنامه معتبر مجاز است.

اين مصوبه از سوي محمد رضا رحيمي، معاون اول رئيس جمهور براي اجرا ابلاغ شد.

گفتني است بازارچه سيران بند بانه دومين بازارچه مشترك مرزي استان كردستان است. اين بازارچه از لحاظ ميزان حجم معاملات و تعداد فعالان و شاغلين در آن و همچنين زمان شروع فعاليت، رتبه دوم بازارچه‌هاي استان را دارد.

اين بازارچه از طريق راه ارتباطي آسفالته، 18 كيلومتر از شهر بانه فاصله دارد و از شهر پينجوين استان سليمانيه عراق 30 كيلومتر و از خود شهر سليمانيه حدود 160 كيلومتر فاصله دارد.

اين بازارچه كه فعاليت خود را در اولين سال تاسيس با 600 نفر پيله ور بومي آغاز مي‌كند. در اثر ضعف مالي اغلب پيله وران و كم سوادي و ناآشنايي آن‌ها نسبت به امور تخصصي صادرات و واردات تا تعداد فعالان در آن به حدود هشتاد نفر در سال 1380 تنزل پيدا كرد اما علي رغم تنزل عددي افراد، حجم و ارزش كالاهاي مورد مبادله در آن به ويژه صادرات به شمال عراق روند صعودي داشته است.

بازارچه سيران بند بانه اقلام وارداتي اش متنوع است اما عمده اقلام وارداتي شامل محصول چاي و برنج و ديگر اقلام مجاز از جمله وسايل الكترونيكي است.

پس از رفع محدوديت و آزادسازي صادرات و همچنين حذف پيمان سپاري از واردات، صادرات بازارچه سيران بند از تنوع بيشتري برخوردار شده است.




:: بازدید از این مطلب : 1107
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 خرداد 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: